Levering

Normalt har du varene på postkontoret 2-3 dager fra vi har mottatt din bestilling. Postkontoret gir deg beskjed når pakken kan hentes.

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.

Retur og reklamasjon
Dersom du oppdager et problem eller en skade på forsendelse, innpakningen eller innholdet som kan ha fremkommet under transport til deg, må dette meldes oss snarest. Er det en utvendig feil, ta først kontakt med Postnord/Bring. Før feil meldes til Bilskanner.no, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Bilskanner.no melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet. 
Varer som skal returneres til Bilskanner.no, skal være pakket i originalemballasjen og denne må være uten skader.

Slik gjør du ved reklamasjon/feil på vare
Inne på Min Side i nettbutikken kan du registrere de varene du ønsker å returnere. Finn først ordren varene tilhører. Deretter klikk på "Opprett retur" og huk av for hvilke varer det gjelder. Husk å få med kontonummer dersom du mener du skal ha penger refundert, så går tilbakebetalingen raskere. Skriv en kort tekst i feltet "Beskrivelse" hvor du forteller hvorfor varen blir returnert. Avslutt ved å klikke "OK"
Først anbefaler vi deg å ta kontakt med Bilskanner.no ved feil på en vare. Ofte kan feil på en vare løses uten at varen må sendes tilbake. Dersom varen fortsatt må sendes Bilskanner.no for utbedring er det viktig at varen pakkes forsvarlig. Deretter må varen sendes Bilskanner.no som postpakke eller etter avtale med Bilskanner.no. Varen må IKKE sendes i oppkrav. 

Retur av ubrukte varer/angrerett
Kunden har 14 dagers angrerett som gir rett på pengene tilbake. (Regnes fra den dagen varene ble mottatt)
(Returkostnader dekkes av kjøper ved bruk av angreretten)
Man kan selvfølgelig også returnere varer etter at fristen for angrerett har utgått, men da vil det evt. utstedes tilgodelapp.
Les mer om angrerett her.


NB! Det er viktig at retur meldes inn før varene sendes i retur. Send mail til admin@bilskanner.no. Her kan pakken meldes inn i retur. Returer uten returskjema vil ikke bli behandlet før dette foreligger. Dette skjemaet kan lastes ned . Gå til Logg inn siden her

Last ned returskjema (Klikk på lenken, print ut eller velg arkivere filen)



Returadresse:
Bilskanner AS
Florvågbakken 23
5305 Florvåg

 

Oppkrav
Hvis du har valgt oppkravsgebyr vil gebyret komme i tillegg til fakturabeløpet.
 
Kunder på Svalbard

Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 160,- .